Friday, May 22, 2009

TAHNIAH ATAS KEMENAGAN MAJORITI RAKYAT PERAK

1) ALHAMDULILAH..

2) Dengan kemenagan rayuan DS Dr Zamri di Mahkamah Rayuan setelah diputuskan oleh 3 hakim secara sebulat suara, secara tidak langsung melegakan sebilangan majoriti rakyat negeri Perak. dan orang-orang Melayu  umumnya.

3) INI TELAH MEMBUKTIKAN DULIYANG MAHAMULA TUANKU PADUKA SULTAN PERAK, ADALAH SULTAN YANG ADIL DAN SAKSAMA DALAM PEMERINTAHAN TUANKU, DAN APA YANG TUANKU BUAT ADALAH SELARAS DENGAN UNDANG-UNDANG, DAN BUKTI KEARIFAN DAN KEADILAN TUANKU SEMASA MENJADI KETUA HAKIM NEGARA DAHULU DAN SULTAN YANG KAMI CINTAI SEKARANG.

4) Kekalahan Kerajaan boneka Nizar juga bermakna telah mengurangkan keresahan Rakyat Perak yang selama ini di provokasi dan sentiasa dalam delema, soal siapakah yang benar dan sah.

5) Rakyat Perak boleh menarik nafas lega selepas ini, tidak dipermainkan oleh meraka yang berkepentingan agenda politik sempit.

6) Kemengan petanda kebenaran boleh dicapai melalui proses undang-undang, sebarang permainan politik untuk tujuan itu akan membawa padah,seperti apa yang berlaku keatas kedegilan Nizar tempoh hari.

7) Tetapi, tidak perlu leka, Nizar akan membawa kes ini ke Mahkamah Persekutuan. Walaupun Nizar sudah tahu apa keputusannya, yang dia akan kalah juga, kerana dia sendiri tahu apa yang sebenarnya berlaku, jangan sampai Paduka Sultan dipangil untuk menjadi saksi.

8) Nasihat kepada Saudara NIZAR.. 
  • usahlah dilanjutkan lagi niat mu itu, kerana ia akan mengundang padah kepada dirimu juga, terimalah takdir ini, ketahuilah diri mu sudah bebas, TOLONG jangan jadi BONEKA lagi, siapa pun yang menghasud, Ngeh, Nga, Anwar tolong jangan dengari mereka.. Ketua MU adalah Tn Hj HADI.. dialah yang patut kamu dengar dan ikuti nasihatnya..
  • Kalau kamu dengar dulu.. nasihat ketuamu.. pasti kamu tidak DIMALUKAN begini oleh ALLAH.. akuilah kesilapan mu itu.. dan betaubatlah.. dan minta maaflah kepada Paduka Sultan dan Seluruh Rakyat Perak.. besar kesilapan mu itu..
  • Pasti kamu tahu yang keputusan ini adalah kemenagan Majoriti Umat Islam dan Melayu Perak, Juga.. tidak betul kah?

0 comments:

TAJUK AKAN DATANG


- Kemuskilan tentang sumber kewangan PKR.. 
- Nizar kerajaan boneka..
- Bahana peguam menjadi ahli politik dan pemimpin..
- Perak : Demokrasi? Majoriti? 
- Perak satu kes yang menarik, Pelajaran..
- Rasuah & korup, perspektif Anwar dan Rakyat..
- Kementerian Penerangan tidak berkesan..
- Anwar bukan politik mastermind lagi, permainan UMNO sudah berubah..
- Perbandingan: Siapa control Nizar.. siapa control Dr Zamri..
- Kenapa PAS beriya mempertanankan kerajaan Bonekanya.. 
- Kegagalan kerajaan PAS boneka perak, siapa yang patut di persalahkan..
- Nizar bertanggung jawab.. patut letak jawatan..
- MCA, MIC dan GERAKAN perlu berfungsi untuk mendapat kembali sokongan masing-masing, jangan hanya harapkan UMNO untuk memulihkan mereka..